
Blackmagic kradnie show w NAB: wprowadza na rynek dwie wysokiej klasy kamery kinowe
Firma Blackmagic rzuciła bombę na targach NAB 2024, ogłaszając nie jedną, ale dwie(!) wysokiej klasy pełnoklatkowe kamery kinowe o super specyfikacji. Poznaj kamerę URSA Cine 12K i kamerę PYXIS 6K Cinema Box.

Kamera URSA Cine 12K
Blackmagic URSA Cine to rewolucyjna cyfrowa kamera filmowa, która wprowadza nową zaawansowaną technologię cyfrowego filmu w połączeniu z całkowitą integracją z procesem postprodukcji. Oznacza to, że jest to pierwszy cyfrowy aparat filmowy z wbudowaną szybką pamięcią masową i szybką siecią umożliwiającą synchronizację multimediów na planie. Blackmagic URSA Cine wprowadza także nowy wielkoformatowy przetwornik obrazu RGBW 36 x 24 mm z większymi miejscami na zdjęcia zapewniającymi niesamowity zakres dynamiki. Można także zmieniać mocowania obiektywów PL, LPL, EF i Hasselblad. Dostępna jest nawet sieć Wi-Fi z możliwością przesyłania strumieniowego SRT do zdalnego przeglądania plików u klientów. Ponadto standardowe w branży złącza Lemo i Fischer sprawiają, że idealnie nadaje się do produkcji kinowej najwyższej klasy.

Kluczowe cechy
- Wielkoformatowy, pełnoklatkowy przetwornik 12K
- 16 przystanków zakresu dynamiki
- Blackmagic Raw do 12K 3:2 Open Gate
- Strumieniowanie przez RTMP/SRT przez Wi-Fi/RJ45/USB-C
- Wbudowane przezroczyste filtry IRND 2/4/6-stopniowe
- Wbudowany składany monitor 5″ 1500 cd/m²
- Wyjście 12G-SDI, porty rozszerzeń USB-C
- Timecode/REF, porty sterujące LEMO/Fischer
- 2 x zbalansowane 3-pinowe wejścia audio XLR
- Opcjonalny górny uchwyt EVF
- Cena: 14 995 dolarów

„Kinowa wielkoformatowa matryca”
URSA Cine posiada nowy, rewolucyjną matrycę zaprojektowaną z myślą o niesamowitej jakości obrazu we wszystkich rozdzielczościach od 4K do ogromnego 12K. Większy chip opiera się na technologii URSA Mini Pro 12K , co zapewnia zdumiewające 16 stopni zakresu dynamicznego. Unikalna architektura RGBW zapewnia równą ilość czerwonych, zielonych i niebieskich pikseli. Oznacza to, że jest zoptymalizowany pod kątem dostarczania bogatych kolorów we wszystkich rozdzielczościach oraz zapewnia najwyższą jakość obrazu i elastyczność. Ponadto skalowanie chipu oznacza, że możesz nagrywać we wszystkich rozdzielczościach bez przycinania.

Stworzony do produkcji z najwyższej półki
URSA Cine została zaprojektowana tak, aby sprostać wymaganiom każdej wysokiej klasy produkcji. Równomiernie wyważony korpus aparatu jest zbudowany z wytrzymałej obudowy ze stopu magnezu i lekkiej obudowy z kompozytu poliwęglanu z włókna węglowego, co ułatwia szybkie poruszanie się na planie. Miękkie w dotyku, podświetlane przyciski sprawiają, że elementy sterujące są dobrze widoczne w każdych warunkach. Dostępny jest 5-calowy składany ekran dotykowy umożliwiający przeglądanie zdjęć i uzyskiwanie dostępu do ustawień aparatu, a także dedykowane stanowisko pomocy po drugiej stronie aparatu z 5-calowym wyświetlaczem LCD i pełnym sterowaniem aparatem! Standardowe złącza Lemo i Fischer umożliwiają zdalne sterowanie kamerą, zapewniając jednocześnie zasilanie silników obiektywu i innych akcesoriów. Dostajesz także wyjście 12G-SDI, 10G Ethernet, USB-C, dźwięk XLR i wiele więcej.

Elastyczność w dużym formacie
Wielkoformatowa matryca w URSA Cine zapewnia najwyższą elastyczność w zakresie proporcji, soczewek i formatów wyświetlania! Pełny obszar czujnika zapewnia oszałamiający obraz 3:2 przy otwartej bramce, który pozwala na zmianę kadru ujęć w postprodukcji. Możesz też użyć dużego obszaru czujnika do nagrywania filmów anamorficznych i dostarczania obrazu w różnych proporcjach ze współczynnikami usuwania ścisku 1,3, 1,5, 1,6, 1,66, 1,8 i 2x. Ponadto możesz nagrywać w rozdzielczości 4K, 8K lub 12K przy użyciu całej matrycy bez przycinania, zachowując pełne pole widzenia obiektywów. Dostępne są nawet tryby 9K Super 35 o wydajności 4, 3 i 2, zapewniające pełną kompatybilność z klasycznymi obiektywami kinowymi. Wszystko to pozwala na tworzenie wyróżniających się treści w najwyższej jakości.

Wymienne mocowania obiektywu
Różne projekty wymagają różnych obiektywów, dlatego URSA Cine posiada wymienne mocowanie obiektywu. Możesz szybko przełączać się między mocowaniami PL, LPL, EF i Hasselblad. Oznacza to, że możesz pracować z obiektywami kinowymi PL lub LPL, EF lub wielkoformatowymi obiektywami fotograficznymi Hasselblad, dzięki czemu URSA Cine jest kompatybilna z najszerszą możliwą gamą profesjonalnych obiektywów. Wyobraź sobie, że używasz nowoczesnych, szybkich obiektywów, aby uzyskać ostre i precyzyjne zdjęcia, a następnie fotografujesz dramat z epoki, używając zabytkowych obiektywów fotograficznych! Ponadto każde mocowanie ma styki umożliwiające odczyt metadanych obiektywu w celu monitorowania i wykorzystania w postprodukcji. Dzięki URSA Cine masz swobodę wyboru obiektywu potrzebnego do każdego rodzaju pracy.

Kamera kinowa PYXIS 6K
Blackmagic PYXIS 6K to wysokiej klasy cyfrowy aparat filmowy, który rejestruje precyzyjne odcienie skóry i bogate, organiczne kolory. Charakteryzuje się niezwykle wszechstronną konstrukcją, która pozwala zbudować idealny zestaw kamerowy do Twojej produkcji. Otrzymujesz pełnoklatkowy czujnik 6K 36 x 24 mm z szerokim zakresem dynamiki i wbudowanym optycznym filtrem dolnoprzepustowym, który został zaprojektowany tak, aby idealnie pasował do czujnika. Ponadto dostępne są 3 modele z mocowaniem EF, PL lub L. Otrzymujesz także 2 rejestratory multimediów CFexpress i Ethernet do udostępniania multimediów w Blackmagic Cloud! Zapisuje nawet 12-bitowe pliki Blackmagic RAW i bardzo małe pliki proxy H.264 jednocześnie.

Kluczowe cechy
- Pełnoklatkowy czujnik 6K
- Do 6K36 fps przy otwartej bramce / 6K anamorficzne
- 13-stopniowy zakres dynamiki, podwójna natywna czułość ISO
- Mocowanie obiektywu ARRI PL
- 4-calowy ekran dotykowy LCD HDR
- Nagrywa Blackmagic RAW i H.264 Proxy
- Wbudowane przesyłanie strumieniowe przez Ethernet lub 4G/5G
- Przełączane płyty boczne, gwinty montażowe
- Dwa gniazda kart CFexpress, port USB-C
- Porty Ethernet i 12G-SDI
- Cena: 3195 dolarów

Zaprojektowany z myślą o maksymalnej możliwości dostosowania
Dzięki wielu punktom montażowym i bocznym płytkom na akcesoria łatwo jest skonfigurować Blackmagic PYXIS w kamerze, jakiej potrzebujesz. Kompaktowy korpus PYXIS wykonany jest z precyzyjnie obrabianego CNC aluminium lotniczego, co oznacza, że jest lekki, a jednocześnie bardzo mocny. Można go łatwo zamontować na różnych platformach kamerowych, takich jak dźwigi, gimbale lub drony. Oprócz wielu mocowań z gwintem 1/4″ i 3/8″ na górze i na dole korpusu, Blackmagic PYXIS posiada szereg płyt bocznych, które jeszcze bardziej zwiększają możliwości montażu akcesoriów, takich jak uchwyty, mikrofony, a nawet dyski SSD. Wszystko to oznacza, że możesz zbudować idealną kamerę do każdej produkcji, która będzie zarówno wytrzymała, jak i niezawodna.

Pełnoklatkowy czujnik 6K
Blackmagic PYXIS jest wyposażony w pełnoklatkowy przetwornik o natywnej rozdzielczości 6048 x 4032. To prawie trzy razy więcej niż w przypadku czujnika Super 35 i umożliwia fotografowanie z małą głębią ostrości lub korzystanie z obiektywów anamorficznych bez przycięcia, uzys prawdziwie kinowy wygląd. Niezależnie od tego, czy fotografujesz w jasnym świetle słonecznym, czy prawie w ogóle bez światła, 13 stopni zakresu dynamicznego z podwójną natywną czułością ISO do 25 600 zapewnia wspaniałe obrazy o niskim poziomie szumów w każdych warunkach oświetleniowych. Ponadto możesz nagrywać z szybkością do 36 kl./s przy pełnej rozdzielczości czujnika lub 120 kl./s w oknie. Ten niesamowity czujnik w połączeniu z technologią Blackmagic Color Science oznacza, że otrzymujesz tę samą technologię obrazowania, co drogie cyfrowe kamery kinowe.

3 modele
Dzięki 3 modelom możesz wybierać pomiędzy obiektywami z mocowaniem L, EF lub PL, dzięki czemu Blackmagic PYXIS jest kompatybilny z największą gamą obiektywów filmowych i fotograficznych na świecie. Model L-Mount współpracuje z najnowszymi obiektywami pełnoklatkowymi firm Leica, Panasonic i Sigma, ale może również pomieścić adaptery do obiektywów, co pozwala na korzystanie z szerokiej gamy nowych i zabytkowych obiektywów. Model EF umożliwia korzystanie z wysokiej jakości obiektywów fotograficznych, które już posiadasz z lustrzanek cyfrowych, a nawet kamer Blackmagic Pocket Cinema. Model PL umożliwia także pracę z profesjonalnymi obiektywami kinowymi firm Zeiss, ARRI, Cooke i innych bez konieczności stosowania adaptera. Dzięki Blackmagic PYXIS otrzymujesz wybór mocowań obiektywów zapewniający nieograniczone możliwości twórcze.
