Blackmagic kradnie show w NAB: wprowadza na rynek dwie wysokiej klasy kamery kinowe

Firma Blackmagic rzuciła bombę na targach NAB 2024, ogłaszając nie jedną, ale dwie(!) wysokiej klasy pełnoklatkowe kamery kinowe o super specyfikacji. Poznaj kamerę URSA Cine 12K i kamerę PYXIS 6K Cinema Box. 

Kamera Blackmagic URSA Cine 12K - produkcja
Kamera Blackmagic URSA Cine 12K – production

Kamera URSA Cine 12K

Blackmagic URSA Cine to rewolucyjna cyfrowa kamera filmowa, która wprowadza nową zaawansowaną technologię cyfrowego filmu w połączeniu z całkowitą integracją z procesem postprodukcji. Oznacza to, że jest to pierwszy cyfrowy aparat filmowy z wbudowaną szybką pamięcią masową i szybką siecią umożliwiającą synchronizację multimediów na planie. Blackmagic URSA Cine wprowadza także nowy wielkoformatowy przetwornik obrazu RGBW 36 x 24 mm z większymi miejscami na zdjęcia zapewniającymi niesamowity zakres dynamiki. Można także zmieniać mocowania obiektywów PL, LPL, EF i Hasselblad. Dostępna jest nawet sieć Wi-Fi z możliwością przesyłania strumieniowego SRT do zdalnego przeglądania plików u klientów. Ponadto standardowe w branży złącza Lemo i Fischer sprawiają, że idealnie nadaje się do produkcji kinowej najwyższej klasy.

Kamera Blackmagic URSA Cine 12K
Kamera Blackmagic URSA Cine 12K

Kluczowe cechy

  • Wielkoformatowy, pełnoklatkowy przetwornik 12K
  • 16 przystanków zakresu dynamiki
  • Blackmagic Raw do 12K 3:2 Open Gate
  • Strumieniowanie przez RTMP/SRT przez Wi-Fi/RJ45/USB-C
  • Wbudowane przezroczyste filtry IRND 2/4/6-stopniowe
  • Wbudowany składany monitor 5″ 1500 cd/m²
  • Wyjście 12G-SDI, porty rozszerzeń USB-C
  • Timecode/REF, porty sterujące LEMO/Fischer
  • 2 x zbalansowane 3-pinowe wejścia audio XLR
  • Opcjonalny górny uchwyt EVF
  • Cena: 14 995 dolarów
Uchwyty do kamer Blackmagic URSA Cine 12K
Uchwyty do kamer Blackmagic URSA Cine 12K

„Kinowa wielkoformatowa matryca”

URSA Cine posiada nowy, rewolucyjną matrycę zaprojektowaną z myślą o niesamowitej jakości obrazu we wszystkich rozdzielczościach od 4K do ogromnego 12K. Większy chip opiera się na technologii URSA Mini Pro 12K , co zapewnia zdumiewające 16 stopni zakresu dynamicznego. Unikalna architektura RGBW zapewnia równą ilość czerwonych, zielonych i niebieskich pikseli. Oznacza to, że jest zoptymalizowany pod kątem dostarczania bogatych kolorów we wszystkich rozdzielczościach oraz zapewnia najwyższą jakość obrazu i elastyczność. Ponadto skalowanie chipu oznacza, że ​​możesz nagrywać we wszystkich rozdzielczościach bez przycinania. 

Kamera Blackmagic URSA Cine 12K z czujnikiem
Kamera Blackmagic URSA Cine 12K z czujnikiem

Stworzony do produkcji z najwyższej półki

URSA Cine została zaprojektowana tak, aby sprostać wymaganiom każdej wysokiej klasy produkcji. Równomiernie wyważony korpus aparatu jest zbudowany z wytrzymałej obudowy ze stopu magnezu i lekkiej obudowy z kompozytu poliwęglanu z włókna węglowego, co ułatwia szybkie poruszanie się na planie. Miękkie w dotyku, podświetlane przyciski sprawiają, że elementy sterujące są dobrze widoczne w każdych warunkach. Dostępny jest 5-calowy składany ekran dotykowy umożliwiający przeglądanie zdjęć i uzyskiwanie dostępu do ustawień aparatu, a także dedykowane stanowisko pomocy po drugiej stronie aparatu z 5-calowym wyświetlaczem LCD i pełnym sterowaniem aparatem! Standardowe złącza Lemo i Fischer umożliwiają zdalne sterowanie kamerą, zapewniając jednocześnie zasilanie silników obiektywu i innych akcesoriów. Dostajesz także wyjście 12G-SDI, 10G Ethernet, USB-C, dźwięk XLR i wiele więcej. 

Ekran kamery Blackmagic URSA Cine 12K
Ekran kamery Blackmagic URSA Cine 12K

Elastyczność w dużym formacie

Wielkoformatowa matryca w URSA Cine zapewnia najwyższą elastyczność w zakresie proporcji, soczewek i formatów wyświetlania! Pełny obszar czujnika zapewnia oszałamiający obraz 3:2 przy otwartej bramce, który pozwala na zmianę kadru ujęć w postprodukcji. Możesz też użyć dużego obszaru czujnika do nagrywania filmów anamorficznych i dostarczania obrazu w różnych proporcjach ze współczynnikami usuwania ścisku 1,3, 1,5, 1,6, 1,66, 1,8 i 2x. Ponadto możesz nagrywać w rozdzielczości 4K, 8K lub 12K przy użyciu całej matrycy bez przycinania, zachowując pełne pole widzenia obiektywów. Dostępne są nawet tryby 9K Super 35 o wydajności 4, 3 i 2, zapewniające pełną kompatybilność z klasycznymi obiektywami kinowymi. Wszystko to pozwala na tworzenie wyróżniających się treści w najwyższej jakości. 

Kamera Blackmagic URSA Cine 12K – szybkość transmisji danych
Kamera Blackmagic URSA Cine 12K – szybkość transmisji danych

Wymienne mocowania obiektywu

Różne projekty wymagają różnych obiektywów, dlatego URSA Cine posiada wymienne mocowanie obiektywu. Możesz szybko przełączać się między mocowaniami PL, LPL, EF i Hasselblad. Oznacza to, że możesz pracować z obiektywami kinowymi PL lub LPL, EF lub wielkoformatowymi obiektywami fotograficznymi Hasselblad, dzięki czemu URSA Cine jest kompatybilna z najszerszą możliwą gamą profesjonalnych obiektywów. Wyobraź sobie, że używasz nowoczesnych, szybkich obiektywów, aby uzyskać ostre i precyzyjne zdjęcia, a następnie fotografujesz dramat z epoki, używając zabytkowych obiektywów fotograficznych! Ponadto każde mocowanie ma styki umożliwiające odczyt metadanych obiektywu w celu monitorowania i wykorzystania w postprodukcji. Dzięki URSA Cine masz swobodę wyboru obiektywu potrzebnego do każdego rodzaju pracy.

Interfejs kamery Blackmagic URSA Cine 12K
Interfejs kamery Blackmagic URSA Cine 12K

Kamera kinowa PYXIS 6K

Blackmagic PYXIS 6K to wysokiej klasy cyfrowy aparat filmowy, który rejestruje precyzyjne odcienie skóry i bogate, organiczne kolory. Charakteryzuje się niezwykle wszechstronną konstrukcją, która pozwala zbudować idealny zestaw kamerowy do Twojej produkcji. Otrzymujesz pełnoklatkowy czujnik 6K 36 x 24 mm z szerokim zakresem dynamiki i wbudowanym optycznym filtrem dolnoprzepustowym, który został zaprojektowany tak, aby idealnie pasował do czujnika. Ponadto dostępne są 3 modele z mocowaniem EF, PL lub L. Otrzymujesz także 2 rejestratory multimediów CFexpress i Ethernet do udostępniania multimediów w Blackmagic Cloud! Zapisuje nawet 12-bitowe pliki Blackmagic RAW i bardzo małe pliki proxy H.264 jednocześnie. 

Kamera kinowa Blackmagic PYXIS 6K
Kamera kinowa Blackmagic PYXIS 6K

Kluczowe cechy

  • Pełnoklatkowy czujnik 6K
  • Do 6K36 fps przy otwartej bramce / 6K anamorficzne
  • 13-stopniowy zakres dynamiki, podwójna natywna czułość ISO
  • Mocowanie obiektywu ARRI PL
  • 4-calowy ekran dotykowy LCD HDR
  • Nagrywa Blackmagic RAW i H.264 Proxy
  • Wbudowane przesyłanie strumieniowe przez Ethernet lub 4G/5G
  • Przełączane płyty boczne, gwinty montażowe
  • Dwa gniazda kart CFexpress, port USB-C
  • Porty Ethernet i 12G-SDI
  • Cena: 3195 dolarów
Kamera Blackmagic PYXIS 6K Cinema Box – tył
Kamera Blackmagic PYXIS 6K Cinema Box – tył

Zaprojektowany z myślą o maksymalnej możliwości dostosowania

Dzięki wielu punktom montażowym i bocznym płytkom na akcesoria łatwo jest skonfigurować Blackmagic PYXIS w kamerze, jakiej potrzebujesz. Kompaktowy korpus PYXIS wykonany jest z precyzyjnie obrabianego CNC aluminium lotniczego, co oznacza, że ​​jest lekki, a jednocześnie bardzo mocny. Można go łatwo zamontować na różnych platformach kamerowych, takich jak dźwigi, gimbale lub drony. Oprócz wielu mocowań z gwintem 1/4″ i 3/8″ na górze i na dole korpusu, Blackmagic PYXIS posiada szereg płyt bocznych, które jeszcze bardziej zwiększają możliwości montażu akcesoriów, takich jak uchwyty, mikrofony, a nawet dyski SSD. Wszystko to oznacza, że ​​możesz zbudować idealną kamerę do każdej produkcji, która będzie zarówno wytrzymała, jak i niezawodna. 

Kamera kinowa Blackmagic PYXIS 6K - z wizjerem elektronicznym
Kamera kinowa Blackmagic PYXIS 6K – z wizjerem elektronicznym

Pełnoklatkowy czujnik 6K

Blackmagic PYXIS jest wyposażony w pełnoklatkowy przetwornik o natywnej rozdzielczości 6048 x 4032. To prawie trzy razy więcej niż w przypadku czujnika Super 35 i umożliwia fotografowanie z małą głębią ostrości lub korzystanie z obiektywów anamorficznych bez przycięcia, uzys prawdziwie kinowy wygląd. Niezależnie od tego, czy fotografujesz w jasnym świetle słonecznym, czy prawie w ogóle bez światła, 13 stopni zakresu dynamicznego z podwójną natywną czułością ISO do 25 600 zapewnia wspaniałe obrazy o niskim poziomie szumów w każdych warunkach oświetleniowych. Ponadto możesz nagrywać z szybkością do 36 kl./s przy pełnej rozdzielczości czujnika lub 120 kl./s w oknie. Ten niesamowity czujnik w połączeniu z technologią Blackmagic Color Science oznacza, że ​​otrzymujesz tę samą technologię obrazowania, co drogie cyfrowe kamery kinowe.

Kamera Blackmagic PYXIS 6K Cinema Box – czujnik
Kamera Blackmagic PYXIS 6K Cinema Box – czujnik

3 modele

Dzięki 3 modelom możesz wybierać pomiędzy obiektywami z mocowaniem L, EF lub PL, dzięki czemu Blackmagic PYXIS jest kompatybilny z największą gamą obiektywów filmowych i fotograficznych na świecie. Model L-Mount współpracuje z najnowszymi obiektywami pełnoklatkowymi firm Leica, Panasonic i Sigma, ale może również pomieścić adaptery do obiektywów, co pozwala na korzystanie z szerokiej gamy nowych i zabytkowych obiektywów. Model EF umożliwia korzystanie z wysokiej jakości obiektywów fotograficznych, które już posiadasz z lustrzanek cyfrowych, a nawet kamer Blackmagic Pocket Cinema. Model PL umożliwia także pracę z profesjonalnymi obiektywami kinowymi firm Zeiss, ARRI, Cooke i innych bez konieczności stosowania adaptera. Dzięki Blackmagic PYXIS otrzymujesz wybór mocowań obiektywów zapewniający nieograniczone możliwości twórcze. 

Kamera Blackmagic PYXIS 6K Cinema Box - Opcje mocowania
Kamera Blackmagic PYXIS 6K Cinema Box – opcje mocowania