Diuna Część Druga: Jeszcze Jedna Fascynująca Optyka

Mówiąc o narzędziach stojących za Diuną Część Druga, należy wspomnieć o jeszcze jednym ważnym szkle, którym byłyby radzieckie soczewki IronGlass x VLFV MKII. Ten fascynujący obiektyw został również wykorzystany w innym ciekawym projekcie…

Obiektyw za Dune Pat Two: IronGlass x VLFV MKII
Obiektyw za Dune Part Two: IronGlass x VLFV MKII

Soczewki za Diuną Część Druga

W części naszego artykułu 'Pięć interesujących faktówdotyczącego części drugiej Diuny wyjaśniliśmy o szkle użytym do nakręcenia filmu. Zespół używał tylko szkła sferycznego. Nie było soczewek anamorficznych, w przeciwieństwie do Diuny Część Pierwsza. Powodem tego jest umożliwienie pełnego wykorzystania proporcji IMAX (1.43:1). Pisaliśmy o obiektywach ARRI Rental Eclectic HEROES i Moviecam (obiektywy wielkoformatowe T.ONE i LOOK), które zostały sparowane z ALEXA 65. Zapomniałyśmy jednak wspomnieć o jeszcze jednym ważnym szkle, które odpowiada za niepowtarzalny i wybitny wygląd Diuny Part Two.

Diuna Część Druga: Pięć Interesujących Faktów Z Kinematografii
Diuna Część Druga: Pięć Interesujących Faktów Z Kinematografii

IronGlass x VLFV MKII: Odnowione soczewki radzieckie

Jak wyjaśnia ARRI Rental: Decydując się na fotografowanie w całości z optyką sferyczną, Fraser zbadał opcje obiektywów we współpracy z ARRI Rental, ostatecznie decydując się na zróżnicowany wybór. Z ekskluzywnej oferty ARRI Rental wybrał przekwalifikowane kamery filmowe z lat 80., łącząc je z przekształconym szkłem z czasów radzieckich dostarczonym przez IronGlass i niektórymi z jego obiektywów. Mówi: „Blisko współpracowałem z Christophem Hoffstenem w ARRI Rental w Niemczech, aby dostroić i dostroić optykę. Moviecams były przyjemne i miały dobrą głębię, a także naprawdę dobry zasięg do wyboru. Pomogli stworzyć teksturę, którą chciałem, a radzieckie szkło było szczególnie dobrze dopasowane do tego, co robiliśmy; używaliśmy ich wszystkich w harmonii, skutecznie”. IronGlass skomentował: „Jesteśmy podekscytowani, że w końcu możemy potwierdzić, że soczewki IronGlass x VLFV MKII zostały użyte w fenomenalnej DUNE: Część druga!. To najbardziej ekscytująca tajemnica, którą musieliśmy zachować zbyt długo” i dodał: „Jesteśmy zaszczyceni i wdzięczni Greigowi Fraserowi za wybranie tych soczewek spośród setek opcji dostępnych na rynku! To osiągnięcie jest świadectwem ciężkiej pracy i poświęcenia naszego zespołu, który nadal przesuwa granice i dostarcza produkty światowej klasy. Jesteśmy również niezmiernie dumni z naszych obiektywów MKII, które zostały starannie wyselekcjonowane i wykonane, aby przyczynić się do wizualnego przepychu tego kultowego filmu. Jesteśmy wdzięczni za możliwość zaprezentowania ukraińskich produktów na tak wielkiej scenie i czekamy na kontynuację naszej podróży w świecie kinematografii”. Zdjęcie IG opublikowane przez IronGlass ujawnia tylko trzy ogniskowe: 37mm, 58mm i 85mm. T-stop to 2.1. Obiektywy stojące za Dune Pat Two: IronGlass x VLFV MKII

Obiektywy za Dune Part Two: IronGlass x VLFV MKII

Warto wspomnieć, że to przebudowane radzieckie szkło (przez IronGlass) zostało wykorzystane również w…The Creator, no i żę tset takich obiektywów jest do wypożyczenia w AMA Rental w szkole filmowej AMA Film Academy.