LEITZ THALIA
Dostępne w Warszawie i Krakowie w PRG CINEGATE by AMA
LEITZ THALIA
Obiektywy stałoogniskowe THALIA zapewniają niezmiennie kinowy wygląd i wrażenia w całej gamie 10 obiektywów od 24 mm do 180 mm z kołem obrazu 60 mm. Zestaw makro w zestawie THALIA: 24 mm, 55 mm i 120 mm. THALIA-T*: konstrukcja optyczna z 1935 roku o zjawiskowym, romantycznym wyglądzie bez filtra (patrz karta katalogowa w sekcji pobierania). Obiektywy są niewiarygodnie lekkie i kompaktowe, mają dopasowaną przednią średnicę 95 mm i są dostępne z mocowaniem PL i LPL ze stykami metadanymi Cooke/i i LDS2. Unikalna, zawsze okrągła przysłona tworzy efekt bokeh, który jest gładki, wyraźny i pełen charakteru. I choć nie są to obiektywy vintage, THALIA oferują wiele cech, które skłoniły operatorów do łączenia starszych obiektywów z czujnikami cyfrowymi. Są gładkie, wybaczają błędy i są wyraźne, ale nie są zbyt ostre.
PRZEGLĄD
Obiektywy Leica Thalia są znane z dużego koła obrazowego, które obejmuje matryce aż do ARRI ALEXA 65 i pozwala uzyskać wspaniałe obrazy na matrycach VistaVision i Super 35 oraz na kliszach. Jedną z unikalnych cech tych soczewek jest stopniowy spadek ostrości, który dodaje głębi i wymiaru obrazom, czyniąc je bardziej spójnymi z ludzkim wzrokiem. Pomimo tego, że są to nowe obiektywy, obiektywy Thalia oferują analogowy wygląd, często poszukiwany przez operatorów podczas łączenia starszych obiektywów z czujnikami cyfrowymi.
Jedną z wyróżniających się cech obiektywów Leica Thalia jest zawsze okrągła przysłona, która utrzymuje okrągłą przysłonę na wszystkich przysłonach. Tworzy to kinowy bokeh o wyraźnym charakterze, zachowując jednocześnie strukturę nieostrych elementów. Te stałoogniskowe obiektywy są lekkie i kompaktowe, a ich przednia średnica wynosi 95 mm. Są dostępne z mocowaniem PL i stykami metadanymi w technologii /i, dzięki czemu są kompatybilne z ARRI Alexa 65 i zapewniają spójny, kinowy wygląd w całym zakresie 10 obiektywów od 24 mm do 180 mm.
Miu Miu – Rachel Chinorir from Leitz Cine on Vimeo.
Technical Specifications
Focal Length (mm) |
24 mm |
30 mm |
35 mm |
45 mm |
55 mm |
70 mm |
90 mm |
100 mm |
120 mm |
180 mm |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aperture |
T3.6 | T2.9 | T2.6 | T2.9 | T2.8 | T2.6 | T2.2 | T2.2 | T2.6 | T3.6 |
Image Circle |
60 mm | |||||||||
Close Focus (ft) |
7.8″ | 1’8″ | 1’10” | 2′ | 11.7″ | 1’8″ | 3′ | 2’4″ | 22.5″ | 5′ |
Close Focus (m) |
0.2 | 0.5 | 0.55 | 0.6 | 0.3 | 0.5 | 0.9 | 0.7 | 0.57 | 1.5 |
Horizontal angle of view „Super 65” 59.9 mm x 25.6 mm |
96.9º | 84.1º | 75.4º | 62º | 52.4º | 42.3º | 33.5º | 30.3º | 25.4º | 17.1º |
Horizontal angle of view „Full Frame” 36 mm x 24 mm |
73.7º | 61.9º | 54.4º | 43.6º | 36.2º | 28.8º | 22.6º | 20.4º | 17.1º | 11.4º |
Horizontal angle of view „Super 35” 24.9 mm x 18.7 mm |
54.8º | 45.1º | 39.2º | 30.9º | 25.5º | 20.2º | 15,7º | 14.2º | 11.8º | 7.9º |
Weight (lb) |
3.13 | 3.31 | 3.08 | 3.21 | 3.61 | 2.34 | 2.3 | 2.56 | 3.66 | 3.57 |
Weigth (kg) |
1.42 | 1.50 | 1.40 | 1.46 | 1.64 | 1.06 | 1.04 | 1.16 | 1.66 | 1.62 |
Length (in) |
4.9″ | 5.2″ | 5.2″ | 5.2″ | 6.1″ | 4.9″ | 4.9″ | 4.9″ | 6.9″ | 6.1″ |
Length (mm) |
124.5 | 131.5 | 131.5 | 131.5 | 154.5 | 124.5 | 124.5 | 124.5 | 175 | 154.5 |
Lens Mount |
PL and LPL with Cooke/i | |||||||||
Front Diameter |
95 mm | |||||||||
Front Filter |
92 mm screw-in (except 24 mm) | |||||||||
Rear Filter |
Via net holder | |||||||||
Matched Focus/Iris Ring Locations |
All focal lengths | |||||||||
Focus Rotation |
270° | |||||||||
Iris Blades |
15 | |||||||||
Iris Shape |
Circular through all stops |